הוספת שטח לדירה בזכות ממד ישן

הממ"ד בדירה ישן וקטן? באפשרותכם להגדיל את שטח הדירה

ניתן להגדיל שטח דירות בבניינים שנבנו עם ממ"ד לפני 2007

החל משנות ה-90 חלה החובה על בניית חדרי ממ"ד בדירות חדשות. "בדור הראשון" של חדרי הממ"ד היו אלה חדרים קטנים בשטח של 7.5 מ"ר ברוטו.

רבים אינם מודעים לכך שבאותם בנייני שנבנו לפני שנת 2007 עם חדרי ממ"ד קטנים, ניתן להגדיל שטחי דירות, אף אם באותם בניינים נוצלו בעת הבנייה כל זכויות הבנייה.

בניינים אשר נבנו עם ממ"ד לפני שנת 2007 יכולים להגדיל את השטח הבנוי ב-4.5 מטרים נטו לכל דירה!

שטחי הבניה אותם ניתן לבנות לכל דירה קבועים בתכניות החלות על המגרש עליו היא בנויה. מעבר לשטחים אלה, ניתן להוסיף לכל דירה ממ"ד אשר שטחו נוסף על השטחים שמקורם בתכניות החלות. שטח הממ"ד נקבע בתקנות.

במהלך השנים עודכנו התקנות והוגדל השטח שניתן להוסיף לדירה עבור ממ"ד.

עד לשנת 2007 השטח שהוסף עבור ממ"ד היה 5 מ"ר נטו (ברוטו 7.5 מ"ר, כולל קירות). ביולי 2007 תוקנו התקנות והוגדל השטח עבור הממ"ד ל-9 מ"ר נטו (12 מ"ר ברוטו). כלומר, מאז שנת 2007 ניתן לבנות ממ"ד ששטחו הכולל גדול יותר ב-4.5 מטר מאשר ניתן היה לבנות קודם לכן!

שטח זה משמעותי ביותר עבור דירת מגורים ממוצעת, ומהווה כמחצית משטחו של חדר סטנדרטי.

ברבות מהדירות שנבנו בעבר, כאשר התקנות קבעו כי השטח הנוסף שניתן עבור בניית ממ"ד היה 7.5 מ"ר ברוטו, נבנה ממ"ד כחדר בשטח גדול יותר מזה שנקבע בתקנות. חישוב השטחים היה כזה שהתקבל "זיכוי" עבור שטח הממ"ד מסך השטחים העיקריים שנבנו. למעשה, חלק משטח חדר הממ"ד שנבנה היה "על חשבון" השטח "הרגיל", שטח שניתן לבנייה מכוח התכניות התקפות בלא קשר לבניית הממ"ד.

לדירות אלה נוצרה בשנת 2007 "יתרה עודפת" של 4.5 מטרים אותם הם יכולים להוסיף כשטח עיקרי לדירה.

במקום בו קיימת אפשרות פיזית להגדלת הדירה (למשל, בדירת גן או בדירת גג), ניתן לנצל שטח עודף זה. הדבר נעשה ע"י "חישוב מחדש" של שטחי הדירה בהתאם לשטחים המותרים כיום לפי התקנות התקפות לבניית ממ"ד, כך שניתן לקבל "זיכוי" על 4.5 מטרים תאורטיים שנותרו בזכות, מטרים אותם ניתן לנצל עתה.

הגדלה של דירות גן ודירות גג

יתרה מכך, דירות בקומות אמצעיות אשר אין באפשרותן המעשית לנצל את השטח העודף העומד לזכותן עבור הממ"ד, יכולות "למכור" את המטרים התאורטיים העומדים לזכותם למי שיכול לעשות בהם שימוש, דוגמת דירת הגג או דירת הגן.

באמצעות חישוב מחדש של כלל שטחי הבניין ניתן להוסיף, בדירות בהן ניתן לעשות זאת פיסית, שטחים הנרכשים ממספר דיירים בבניין, ולהגדיל באופן ניכר את אותן דירות.

בלא מעט מקרים ניתן להגדיל באופן משמעותי את השטח של דירת הגן או דירת הגג בבניין, לעיתים אף בעשרות מטרים! בעלי דירת גן או דירת גג מוזמנים לבחון את התאמת הבניין הספציפי לאפשרות הגדלת הדירות המפורטת לעיל, ואת האפשרות של הגדלה משמעותית של שטח דירתם.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.